onsdag 14 augusti 2013

Nails inc Brook st

Här flög tiden iväg. Har haft tre underbart lediga dagar och då passade jag på att göra det som annars inte hinns med. Vi fick rensat ut halva förrådet, donat i huset och inskaffat en ny byrå så alla lacken kan få en plats. 
Men vid hårt arbete får man ibland offra naglarna. Knäckte några i röjningen och igår när lacken sorterades så lyckades jag plocka två till, fastän de kortats ner. Ja, ja de växer ut snart igen. 

Bland lacken hittade jag Nails inc som kom med juli månads glossybox. Det beskrivs som ett mjukt rosa i korallig nyans. Men jag undrar var den koralltonen tog vägen. Mitt är starkt rosa! Lite svårt att återge färgen då det ser rätt ut på bild.
Två lager som inte var helt felfria att måla, segt och flammigt blev det. Dock räddade ett lager Seche det värsta. 
Jag tycker inte detta var något som stack ut då jag har ett antal lack i denna färg sedan tidigare. Men det blir perfekt som pedikyrlack till resor. 


2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig verkligen! Jag har nyligen klippt ned alla mina naglar för de har blivit förstörda och gått av olika orsaker. Men det är bra att börja om från början ibland också, få en fräsch start på naglarna. :-)
    Fin färg, håller med om att den ser mer rosa ut än korall. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lite ledsamt i början men kan vara skönt med:)

      Radera