måndag 5 augusti 2013

Så glad, så glad!

En gång om året entledigas alla tjänster på mitt jobb och då får alla söka önskat tjänsteschema igen. Det senaste 1 1/2 året hat jag jobbat 4 dagar med två lediga vilket har inneburit många helger från familjen. Men i fredags kom preliminärt besked inför hösten och jag blev så oerhört glad. Får ett schema där jag bara är borta varannan helg:) dansar av glädje. Äntligen kan man få vara med på sonens aktiviteter och umgås med alla här hemma.

För att fira min glädje så slänger jag till med ett hololack på Blå Måndag, lite extra bling på favoritfärgen. Cactus lade upp sina egna skapelser till försäljning och då passade jag på att skaffa den fina Boron som jag missade förra gången. En underbar blå färg med en bra holoeffekt, tyvärr var det lite sisådär med solen idag. Ett lättmålat lack som torkar snabbt och blir matt. Har här två lager som toppats med Seche. 
När jag målat klart märkte jag att det blivit några "klumpar" pigment, kan vara så att jag ej skakat flaskan tillräckligt. Men det är inget jag stör mig på närmre.
Stor eloge till C som gjort så många fina lack till oss. 





4 kommentarer:

  1. Grattis till att ha fått ett schema som du vill!! Härligt. Familjetid är det viktigaste faktiskt. :-)
    Vilket underbart lack Boron är. Jag köpte mig två st också från Cactus, det är klart man måste ha lack från henne. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, känns helt underbart:) ser fram mot bilder på dina sen då!

      Radera
  2. Grattis!! Det här lacket har en suveränt vacker färg tycker jag.

    SvaraRadera