onsdag 2 oktober 2013

Kicks Sugar Lacquer Moondust

Idag tänkte jag visa ett lack som blev extremt hypat när det släpptes. Kicks hoppade på trenden med struktur-lack och detta är ett av deras. Svartgröna Moondust, en svart bas med grönt glitter som tyvärr saknar det lila skimret man kan se i flaskan. 
Jag målade med två lager som täckte rätt okej, formulan var okej men torktiden, aahh! Det vägrade torka på mig. Efter 30 min hade jag lyckats stöta till handen och lacket hade fått stora vallar. 
I solljus gnistrar det starkt grönt men i skugga blev det väldigt svart. Jättefint men idag var nog ingen bra dag att testa det. Får nog ge det en chans längre fram. 

4 kommentarer:

  1. Kul att Kicks vågar sig på trenden, men drygt att det är lång torktid. Det påminner om Emerald Crush från IsaDora. Det är väldigt fint. :.-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg också Isadoras lack. Snäppet snyggare tror jag:)

      Radera
  2. Jag tycker nog att den här trenden kan vara över nu! Inte dum färg, men fy för lack som inte torkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja färgen är det inget större fel på. Har dock aldrig tidigare haft sådana problem med torktid, alla andra sandlack har varit bra.

      Radera